sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Iesire din poza cu efect de stropi de apa

Am lucrat azi la imaginea pe care am atasat-o in header-ul paginii.
La o astfel de imagine este ceva de lucru, dar nu e extraordinar de greu mai ales daca avem notiunile fundamentale despre photoshop. Se lucreaza mult cu masti si layere separate pentru fiecare artificiu in parte pentru ca ulterior sa avem posibilitatea se modificam daca ceva nu pare in regula.
Poza initiala de la care am plecat este



Am incarcat-o in post la rezolutie nemicsorata sa puteti lucra cu ea.
Cheia pentru a obtine imaginea finala este sa mai adaugam peste imaginea de baza urmatoarele imagini pe care apoi sa la redimensionam cu unealta free transform eventual le si rotim incat sa se potriveasca pe imaginea noastra.
Eu am mai lucrat cu doua imagini pentru aceasta poza.





Intr-un post anterior v-am prezentat cum se face iesirea din poza sau din cadru da am ales o metoda complicata. O sa revin cu un post mult mai simplu despre cum se face rapid un astfel de efect.

Acest gen de efect aplicat pe fotografii este mai pretentios si necesita mai mult timp si rabdare.
Pe cele doua imagini de mai sus dupa ce vor fi suprapuse peste cea de baza (cea cu tigru)  le vom aduce la nuanta si tonul corespunzator dupa care avand in vedere ca e vorba de apa (si apa e incolora) vom desatura aceste doua imagini intr-o proportie de 25-80%. Eu am desaturat 50%

Am ajuns la urmatorul rezultat intermediar:






Acesta este genul de tutorial mai greu de explicat deoarece sunt multe operatiuni si tine si de indemanare si rabdare. De altfel aceste lucrari se pot face dupa ce avem baza in photoshop. Dupa ce se deprinde o oarecare experienta veti vedea ca ajunge doar sa vedeti o fotografie modificata si va si imaginati cam prin ce operatiuni a trecut imaginea respectiva

Deocamdata pana aici este o simpla iesire din cadru. Dupa ce aplicam cele doua clone de apa si le reglam culorile si dimensiunile obtinem:




Eu am lucrat la aceasta imagine pentru a o pune pe header-ul paginii.
Redimensionarile se pot efectua in photoshop in edit/image size. Aici daca debifam lacatelul putem pune valori independent de latime si lungime dar se distorsioneaza si poza. Pentru a rectifica distorsiunea produsa de latirea imaginii puteam indrepta distorsiunea cu ctrt t in modul warp. Sau mai putem redimensiona o imagine fara a afecta subiectul ci doar ce este in afara subiectului.
Voi posta un tutorial si despre asa ceva.

Un alt exemplu de prelucra este aplicarea modului hue saturation cu casuta colorize bifata asfel intreaga imagine va avea o singura nuanta de culoare.



2 comentarii:

  1. Salut artistule !

    Vad ca esti pe ele.... spune-mi te rog cum sa retusez niste poze f vechi alb negru, multe din ele cu defecte, multe blurate de nu se poate, fotografii vechi de razboi cu bunicu, etc... intelegi tu... Fiind poze de familie le tin in albume vechi care au capatat o patina sepia... as vrea sa le revigorez si sa le imbunatatesc calitatea... Cred ca am nevoie de ceva softuri profi... Ce zici ? Da te rog un email la baiatu moshtoma@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere