miercuri, 18 noiembrie 2009

Desaturare selectiva culori (camera raw)

Un efect foarte frumos pe care cu siguranta l-ati mai vazut este desaturarea anumitor culori si pastrarea unora dintre ele.
La acest rezultat se poate ajunge prin mai multe metode.
Metoda 1. se desatureaza intreaga fotografie si apoi se da cu history brush pe zonele in care vrem sa facem fotografia cum era inainte.
Metoda 2. duplicam layerul, desaturam imaginea (o facem alb negru) si aplicam o masca pe duplicat. Apoi descoperim doar partile pe care le vrem colorate.

Astazi eu nu am ales nici una din metodele de mai sus, ci am ales sa lucrez in adobe bridge. Nici aceasta metoda nu e complicata.

Urmarind pasii de mai jos veti ajunge la imaginea







Pasul 1. Deschidem fotografia in photoshop sau direct in adobe bridge. Daca o deschidem in photoshop direct de acolo putem sa o deschidem si in adobe bridge apasand pe iconita Br localizata dupa butonasul help din meniu (in cs4).




Pasul 2. In Adobe Br dam click dreapta pe poza si selectam open in camera raw. In fereastra nou deschisa mergem la meniul HSL Grayscale si selectam modul saturation (din cele trei moduri hue, saturation and luminance) 
Setarile pe care le-am facut eu sunt



Dupa cum vedeti in imaginea de mai sus am desaturat culori ca orange, green, aquas, etc si am pastrat rosu, magenta, purple si blue. Va puteti juca cum doriti, desaturand culori la alegere.

Pasul 3. Apasam butonul open image pentru a redeschide imaginea prelucrata in photoshop. Daca tinem shift apasat in timp ce dam open image vom deschide poza in format smart object in photoshop. Eu am deschis-o normal.

Dupa aceasta operatiune eu am mai aplicat cateva efecte foarte simple pentru un efect mai puternic asupra privitorului. Daca sunteti multumiti de imagine va puteti opri aici, daca nu continuam cu pasul urmator.

Pasul 4. Duplicam layerul in photoshop si aplicam selectam la blending mode optiunea "overlay" apoi aplicam un gaussian blur de 3-4 la radius.

Daca nu ati inteles e grav si inseamna ca sunteti obositi. Recomand o ora doua de somn si luati-o de la capat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu