sâmbătă, 31 octombrie 2009

Ninsoare aplicata pe fotografie (snow on picture)

Pentru a creea un efect de ninsoare procedam in felul urmator.

Imaginea initiala:




 Deschidem imaginea pe care vreo sa o prelucram apoi creem un layer nou pe care il umplem cu culoare neagra
Selectam din bara de meniu Filter – Noise – Add Noise si bifam gaussian, monochromatic si la amount intre 140-160% apoi dam Filter – Blur – Blur More.
Acum selectam  Image – Adjustments – Levels cu setarile: negru 160, gri 1, alb 200
Dupa aceste modificari schimbam modul blending din normal in screen.
Acum selectam Motion Blur selectam inclinatia din directia din care vrem sa vina fulgii si la valoare alegem 6-10pixeli. Miscarea nu trebuie sa fie excesiva dar nici inexistenta. Ne orientam in functie de rezultat si ajustam.
Observam ca fulgii de zapada nu sunt prea vizibili si nici naturali. Duplicam layerul cu zapada si selectam Edit-Transform-Rotate 180 grade.  si ii aplicam Filter- Pixelate - Crystallize si ii aplicam si lui un filter motion blur intre 12-20.
Acum dam click dreapta langa layerul cu crystallize (primul de sus) si selectam merge layer astfel cele doua layere cu ninsoare se vor contopi intr-unul singur.
Duplicam iar layerul alegem din nou modul screen (ambele layere vor fi in modul screen).
Cu layerul de sus ne mai putem juca daca dorim si intram in modul liquify din meniul filter si intindem ninsoarea in forma de cerc sau tragem in directii diferite pentru a simula vantul, viscolul.
Cu layerul de dedesubt procedam la fel.. tot cu liquify si trage in diferite directii. Unealta brush sa fie destul de mare, eu am folosit 450.
Tot pe layerul de dedesubt am dat ctrl +t (modul free transform) click dreapta si am ales perspective si am tras de coltul de jos dreapta al selectiei in partea stanga astfel am creat un trapez. Putem improviza si cu distort... ramane la latitudinea noastra cum vream sa imprastiem si sa asezam fulgii.

La aceasta imagine am adaugat efectul pe care il puteti vedea aici
Pe imaginea initiala am duplicat layerul si am mai aplicat urmatorul filtru pe layerul de background: am selectat image/adjustments/hue-saturation si am bifat colorize si am reglat hue la nuanta de albastru dupa care am dat K.
Apoi pe layerul nou creat am dat filter/other/high pass si am selectat la blending option modul overlay.
In filter/blur/gaussian blur am dat 5 la valoare. Rezultatul este











5 comentarii:

  1. "dupa aceste modificari selectam modul blending din normal in screen" pana aici poza mea este intunecata rau de tot(initial fiind ca cea postata de tine, daca poti zice de ce?) si cand am ajuns aici te anunt ca nu stiu cum sa selectez ce zici acolo(daca imi poti zice si mie) In rest e super ok blogul, Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. ma uit in aceste tutoriale si gasesc tot felul de "expresii" sa le zic asa, dar defapt sunt lucruri concrete care trebuiesc executate in P.S, ai undeva totul amanuntit de unde sa plec sa sa caut prin program pana dau de ceea ce zici u pe aici.. Sunt incepator, pot urma doar ordine clare :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca sa vezi ce sunt alea moduri de blending si cum pot fi schimbate acceseaza linkul http://www.northlite.net/ps/blend.htm Aici ai explicatiile necesare si vei vedea si meniul de unde pot fi accesate aceste moduri de blending si ce face fiecare mod. Modul de blending normal aplicat unui layer nu influenteaza cu nimic layerele de sub el pe cand celelalte moduri isi aduc o contributie asupra celorlalte layere de dedesubt. Explicatiile pentru fiecare blending mode dupa cum ti-am zis le gasesti pe linkul pe care ti l-am dat iar daca vrei sa gasesti si mai multe informatii scrii pe google blending mode si ai sa gasesti cu siguranta o gramada de pagini ce trateaza subiectul. In plus nu-ti ramane de cat sa experimentezi sa vezi efectele pe exemple concrete.
    Spor la treaba. Daca mai ai nelamuriri intreaba-ma.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar fi interesante niste tutoriale cu editare a unor peisaje pe timp de vara, iarna, toamna...sa iasa in evidenta culorile. Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  5. suntem în acest univers superb pentru a experimenta viața noastră cu asistenții și colegii noștri. suntem căsători cu o persoană și experiența realitatea noastră cu el sau ea. toată lumea trebuie să suplimentare reprezentări sale superbe de nunta cu ușile închise și ca fotografii. noi oferim cele mai bune și uimitoare organizații pentru fotografii de nunta si vom salva in Braila Fotograf. luminează-mă cu privire la fiecare dintre aceste surenesses pentru Braila si Fotograf profesionist Fotograf profesional Braila.

    RăspundețiȘtergere