sâmbătă, 5 decembrie 2009

Sa unim doua fotografii (photomerge)

Pentru a face o singura fotografie din doua putem utiliza doua tehnici (aceaste tehnici le putem folosi la imaginile de tip landscape deoarece afisarea unei fotografii de peisaje de tip wide, are un impact mai puternic asupra privitorului
Va descriu ambele tehnici. Incepem cu cea manuala.
Eu am prelucrat doua imagini facute de mine cu o camera foto fara pretentii. Pozele sunt facute in Olt la Comanita.

Am deschis imaginile urmatoare in photoshop:


 

Pozele sunt la o rezolutie de 1024*768. Apoi am deschis o pagina goala photoshop de dimensiuni 2800*1200 si am asezat manual imaginile astfel incat sa pice perfect una in continuarea celeilalte.
Exemplul il avem mai jos:


Am taiat cu crop, am reglat culorile, am folosit healing si stamp tool la imbinare si am aplicat si un filtru sepia.
Rezultatul este:




Pentru tehnica automata folosim photomerge. Il gasim in file/automate/photomerge. Ne apare o fereastra in care putem alege unul dintre modurile de a uni pozele (auto, perspective, cylindrical etc) apoi dam browse si selectam pozele pe care vrem sa la unim. Putem sa avem si mai mult de doua imagini. In cazul in care vrem sa unim peste 3 imagini putem sa facem aceasta unire si separat pentru a avea mai mult control. De exemplu daca avem 4 imagini, unim intai doua apoi celelalte doua dupa care le mai unim o data pe cele rezultate.

Eu am ales modul collage.

Imaginile sunt cu Spitalul Judetean Braila in perspectiva indepartata.

 

Dupa ce am dat photomerge ( file/automate/photomerge, modul collage) am obtinut rezultatul:



Am taiat cu crop, am aplicat cateva rectificari de culoare siam obtinut rezultatul:



4 comentarii:

  1. salut...te rog sa ma contactezi kt mai repede cu putin..am vazut k te priceti la editare photo...am si eu o problema...vreau sa transform o poza in portrait... sef_prin_dragasani @ yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Fii mai explicit ca nu inteleg ce vrei. O fotografie daca nu e facuta portret nu ai cum sa o transformi in portret. De exemplu am o poza cu un pesiaj. Crezi ca pot sa fac portret din ea?!

    RăspundețiȘtergere
  3. hello`...am o poza..pe care vreau sa pun nishte nori..dar nori de la photoshop cu render..nu ies nori asa cum vreau eu...sh ma gandeam daca pot sa pun nishte nori dintr`o alta poza...:D intelegi?

    RăspundețiȘtergere
  4. Decupeaza norii din fotografia sursa (sa lasi si din cerul care se vede de langa nori) si pune'i pe fotografia destinatie. Vezi ce tip de blending mode se potriveste la norii importati. Mai regleaza si tonurile eventual stergi cu o pensula moale marginile norilor. Daca nu reusesti sa ajungi la un rezultat multumitor instaleaza pluginul mask pro 4 pentru photoshop si decupeaza norii cu pluginul respectiv. Mask pro 4 e mama decupajului si e usor de invatat. Urmareste instructiunile video din help. In 10 min te prinzi de faza.

    RăspundețiȘtergere